- Eget te, gojibär och ingefära.

What's up te-älskare! Har ni slut på te hemma? Inget problem. Igår när jag ville få bort det hesa i min röst så pappas kompis, som är läkare, tipsade om att jag skulle prova att gurgla med saltvatten och sen dricka te. Det fungerade faktiskt, haha. 
Men det är inte det jag egentligen ville säga. Utan det jag ville säga var att jag provade att göra ett eget te. DET BLEV SÅ OTROLIGT GOTT!
Det enda du behöver är kokande vatten, en bit färsk ingefära (mängd efter smak) och 1/2-1 näve gojibär. Lägg ned ingefäran och gojibären i en kopp och häll på det kokande vattnet, låt stå i ca 10 minuter = Klart och njut, med tänka ljus eller med trevligt sällskap. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback