- Frukostmuffins med kine of smak av ballerinakaka.

Igår åt vi zucchini-lasange till middag, senare än vanligt och jag åt så galet mycket. Vilket ledde till att jag missade mitt kvällsmål. Vilket jag lovar er, inte kommer hända igen. Vaknade upp med värsta illamåendet och hungrig som satan. Jag bestämde mig för att lyssna på kroppen, skippa min morognpw och äta frukost. Skulle jag gjort på samma sätt om det var för några veckor sedan? Nej. I'm proud. 
 
Nu sitter jag här, mätt och glad. Har hemstudiedag, har inget kvar i skolan så jag är i princip ledig. Laddar upp inför dagen. Ska på ett samtal med min kurator, träna med Tilda, fira bonus syster som fyllt 18 och sedan träna med Tilda igen, haha. 
 
Dessa muffins var en del av min smarriga frukost. Även några finn crisp, äpple och en knäckemacka med kokt ägg på slank ned i magen. Eat to grow you know. Dessa smakade inte riktigt som ballerinakakor eftersom att jag använde mig av jordnötssmör istället för hasselnötssmör. Receptet är inspererat av denna blogg!
 
Du behöver:
Lager 1
1/2 mosad banan
1/2 dl havregryn
1 ägg
1 msk kakao
2 msk naturell kvarg
1/4 tsk bakpulver
 
Lager 2
1/2 mosad banan
1/2 dl havregryn
1 äggvita
1 msk nötsmör (jag hade jordnötssmör, men med hasselnötssmör smakar det mer ballerina)
1/4 tsk bakpulver
 
Hur gör du?
- Blanda alla ingredienser för lager 1 i en skål och alla ingredienser för lager 2 i en annan.
- fördela nästan all smet från lager 1 i 4-5 muffisformar.
- Fördela sedan lager 2 i dessa muffinsformar och efter det häller du över resten av lager 1.
- Ställ in i micron i 4-5 minuter.
- Ta ut och njut. Jag hade kvarg blandat med kanel på en utav dem, men det var lika gott utan.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback