- Zoat.

 
Skrev ju för någon dag sedan att jag provade "Zoat" till frukost, jag vet inte om det var för att jag inte hade någon aptit eller om det faktiskt inte föll mig i smaken, men jag tyckte inte att det var så jättegott. Men jag vet inte, det jag brukar tycka om brukar ingen annan tycka om, så det kanske är tvärtom, så jag delar iallafall med mig.
 
Vad behöver du?
1 bit zucchini
1dl havregryn
2dl vatten
salt
sesamfrön
 
Topping (som jag hade):
Kvarg
hallon
 
Hur gör du?
1. Sköljer och river ned zucchinin i en skål och blandar med havregryn samt sesamfrön, sedan blanda med salt och vatten.
2. In i micron 2 minuter.
3. Rör om, in i micron 1,5 minut.
4. Toppa md vad du vill ha och ät! :D
 
Man skulle också kunna testa med ett ägg nedvispat, det ska jag nog också prova innan jag utesluter denna maträtt helt!


» hanna

jaha haha det visste jag faktiskt inte, här hemma i gävle finns det bara dom 3 :O vad mer finns det då?? :D

2014-03-23 // 16:01:57
» Linda

gott

2014-03-23 // 17:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback