- Nashville


Återigen gått några dagar sedan jag uppdaterade. Inte haft världens bästa anslutning till internet. Vi lämnade San Antonio med en shoppingrunda, fick med mig b.la ett par träningsshorts från nike och gymhandlskar (så behövligt!!) 
När vi kom fram till Austin var det så äckligt fuktigt och varmt, så efter att vi ätit och ställt upp tälten gick vi till McKinny Falls som är som en källa med ett liten vattenfall. Där badade vi och körde djurcharader mellan våra två grupper. 
Sedan blev det som sagt en tur till en utomhuskonsert med "The Waterloo Revivle" jag tyckte att de var riktigt bra.

Dagen efter åkte vi till Lafayette, åkturen var så lång att vi inte hann göra något speciellt, vi badade lite i poolen och umgicks. Denna dag gjorde även jag, Calle och Jakob middag till gruppen - tacos. På kvällen grillade vi också s'mores som är två kex med en grillad marsmellow och smelt choklad. Såååå gott! 
Fick hemlängtan denna kväll, vilket var riktigt jobbigt så jag varken fick tag på mamma, silvija eller Ilze. Så jag pratade lite med Albin (en på språkresan), sen fick jag ändå tag på Tilda och mi friendo Albin at home. Efter det kändes allt bättre och testade på thai cuano med Jonas innan vi somnade under stjärnorna. (Fick tag på dem dagen efter vilket var riktigt skönt.)
Igår satt vi inte i bilen så länge, max 2 timmar tror jag. På väg till New Orlands. Först stannade vi för Swap Tour. Det var en båttur, där vi fick se både det ena och det andra = alligatorer, grisar, sköldpaddor osv. Han som ledde touren visade och berättade också om stormen Catrina som skedde 2005 i New Orlands, det var väldigt coolt.
Vi checkade in på ett jättefint hotell, jag och Steffi bodde på 10:e våningen, i ett stort rum. På kvällen gick vi till en ångbåt som vi åkte runt i i Mississippi River i 3 timmar, varav 1 timma åt vi buffé. Resten av tiden dansade vi till jazz och tittade på utsikten.
Den andra bussen lämnade campingen 10 minuter senare än oss igår. Vet ni vad som hände dem? 6 bilar framför dem skedde det en oljeolycka, så de satt fast på en bro i 6 timmar och missade hela dagen, tyvärr.
Efter att ha gått upp 4.45 för att ducha och hinna med hotellfrukost är vi nu på väg igenom delstaten mississippi för att komma till Nashville, här ska vi återigen tälta, så mysigt. Men först ska vi stanna på en sportbar för lunch och titta på fotbollsfinalen.


» Mami

Kul!

2014-07-13 // 21:41:53

härliga bilder! :)

2014-07-14 // 10:24:29

Vilken SKÖN resa ni gjort :) hoppas du haft en skön ledighet med mycket sol.

Ny post ute...ett hotell vid Marstrand ingen får missa :)

Ha en kanonhelg

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

2014-07-18 // 12:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback