- 1:a Juli, första dagen

Bilresan till Arlanda kändes lång, längre än vanligt. Men jag vet inte. Var nog nervös över att träffa alla. Eller inför resan överhuvudtaget.
Stog ett tag utanför toaletterna för att spana efter någon med sts-väska eller något annat som har med sts att göra. Såg en tjej, Lovisa, men vågade inte riktigt gå fram, så väntade tills jag fick syn på våran "flyg-ledare". Då flöt allt på bra, hälsade på Lovisa och fixade med lite adresser till väskorna. Några minuter senare började alla droppa in, en efter en. Tillslut var vi alla samlade, presenterade mig för alla och var mig själv, så det kändes bra. Där någonstans släppte även min nervositet.
Alla kontroller gick väääääldigt fort. Är inte van vid att det går så fort, så helt plötsligt satt vi på planet som tog oss till London. Tyvärr satt vi lite utspritt, men det är lugnt, vi har ju tre veckor på oss att lära känna varandra bättre. Jag sitter iallafall mellan två män, i mitten, lite surt, ville ju ha en fönster plats, haha. 
Fick även en macka att äta. Blev förvånad när det låg macka framför mig när jag slog upp ögonen, eftersom att jag bara åkt med Ryanair och där får man ingen mat på planet. Men den var god, vilket var bra då jag var sjukt hungrig.
 PÅ PLANET TILL LA
När vi landat i London fick vi gå runt på flygplatsen ett tag, inget som direkt intresserade mig så mycket. Men när jag och Emma var på väg till gaten, så träffade vi på Göterborgs-gänget. Här fick vi även veta att det är tre stycken tjejer från Italien som ska med och att imorgon kommer det lite folk från Finland. Vi gick på planet, återigen, snabbt och smidigt. Dock stod planet stilla i 1,5h pga. att en person checkat in rn väska men var inte själv med på planet. Lite mysko. + lite tekniska problem med planet, vilket inte kändes sådär supernice.

Denna gång hamnade jag i mittenraden, fast på sätet längst mot gången vilket är otroligt skönt. Personer bredvid mig var Jacob, så under resans gång, (11 timmar!! fattar ni hur länge jag suttit stilla?) har jag pratat med honom, men även några av de andra, tittat på två(!!) hela filmer och försökt mig på att sova, fick väl lite sömn men det gick nog lite sådär. Det är nog bra, så att jag kan sova sen när vi kommer fram till LA, då klockan bara är runt 20.30 när vi landar. 

Jag har ju somsagt aldrig ätit flygplans-mat tidigare, gillade inte den så värst mycket heller, men snacken var väl helt ok och det är helt perfekt att man får vatten/dricka när man vill.

Vi har nu landat i LA, det är ganska varmt trots att klockan är runt 00.00. Vi var och handlade lite snabbt men ska nu krypa ned i hotellsängarna för att försöka få lite sömn, då vi ska upp 6.45 för att åka till Universal studios.

Ber om ursäkt för någora bilder i detta inlägg, i det kommande kommer det att bli fler. Men något hände med kameran som jag måste fixa!


» Nina

Hej! Jag ska på samma språkresa som dig om en vecka men när jag var på informations möte sa dom att man ska packa allt i en stor ryggsäck. Jag ser att du har en resväska på bilden, går de bra att ha en sån väska för jag har lite problem att få plats med allt i en ryggsäck? Hoppas du fattar vad jag menar :D

Svar: Hejsan!
Gud vad kul att du ska på resan, du kommer att älska det, det gjorde jag redan efter första dagen! Det är så otroligt kul, så jag hoppas att du kommer att ta vara på tiden och ha kul.

Nu till frågan. ca 70% av min grupp har en varsin stor, hård resväska. Vi sover 2 och 2 i varje tält så packningen får plats och sen så behöver vi inte bära dem så jättemycket. Jag hade dock en lite mindre campingryggsäck somhandbagage och sts-väskan nedpackad i den stora väskan då den är väldigt bra att ha med sig :)
känner du att du vill fråga lite mer kan du nå mig på kik - EmilijaRomaite , kram.
Emilija Romaite

2014-07-08 // 14:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback