- Visste du detta om kanel?

Visste du att kanel kan..

1. ..Reglerar blodsockret

2. ..Sänker kolesterol

3. ..Förbättrad hjärnfunktion

4. ..Anti-bakteriella egenskaper

5. ..Ökar ämnesomsättningen

6. ..Skyddar mot hjärtsjukdomar

7. ..Förbättrar cirkulationen samt stärker immunförsvaret

8. ..Minskar stela leder och muskler

9. ..Inflamationshämmande

10. Minskar sötsuget

Jag älskar kanel, tycker att det är otroligt gott och hade det bara på gröt förut, men har det också på kvarg, keso, yoghurt osv. jag har också börjat använda det som en krydda i matlagning, som t.ex omeletten jag åt för någon vecka sedan som jag hade kanel i, kommer ni ihåg den? Det var riktigt gott.

Dock kan det vara farligt om man äter förmycket, men äter man det måttligt är det inte ingen större riks.

-Bild från google-




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback