- Mannen och pojken

I svenskan läste jag en bok som heter "mannen och pojken". Det är en engelsk författare så egentligen heter detn "Man and boy". Boken handlar om Harry som lever ett lyckligt liv med sin fru Gina och son Pat, men såfort har fyllt trettio år begår han ett misstag som förstör hela hans liv. Han står ensam kvar med sin son och måste nu lära sig att bli en bra förälder.
Till en början när jag läste boken tänkte jag "läs så att jag blir klar snart" men när jag kommit en bit så fastnade jag och läste mest för att boken var bra och inte för att jag behövde få klart den i svenskan. Man får en väldigt bra inblick i hur folk i världen faktiskt ser på ensamstående pappor och hur de behandlas.
 
Så letar du efter en bok att läsa, rekomenderar jag lätt "Mannen och Pojken" skriver av Tony Parsons.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback