- Hallon, blåbär och kokos mug cake.

Gooodmorogn! Sitter just nu och mumsar på min hallon, blåbär och kokos mug cake, och laddar upp inför ett biceps, tricep och axel-pass. 
Matchen igår behöver vi inte ens prata om, vi förlorade och jag har tyvärr inte ens kul, som jag brukar, menmen nästa gång blir det nog bättre. Har iallafall sovit riktigt bra inatt och har en hel veckan utan skola att se framemot.
Ang mug caken, den är så galet god, verkligen. Testade ni den jag la upp igår? Om ja, vad tyckte ni? om nej, prova dn och prova gärna denna också ↓↓↓
 
Du behöver:
1dl hallon/blåbär (jag använde frysta)
1 msk kokosflingor
1dl havregryn
1 ägg
1tsk bakpulver
1/2dl mjölk
ev sötningsmedel (banan, stevia, honung, sirap osv.) Jag använde ingen.
 
Hur du gör:
1. Använder du frysta bär, tina upp dem så att det blir riktigt mjuka, så att det går att mosa dem.
2. Mosa bären i en stor skål och blanda ned kokosflingor.
3. Tillsätt havregryn, ägg, mjölk och bakpulver.
4. Blanda ihop allt till en smet och ställ in i micron i 2-2,5 minuter.
5. Lägg upp mug caken på en tallrik upp-och ned, fastnar den i kanterna kan du lossa lite löst med en kniv.
6. Ströa på lite kokosflingor och Servera med tillbehör. t.ex mer bär, annan frukt, keso, kvarg, yoghurt osv.
 
Ett plus är ju att färgen blir fin!


Men så gott! Perfekt tips! :) Kramar

2014-02-17 // 11:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback