- Woop, jag vill ha snö

"snälla, hoppas att det finns snö på marken när jag tittar ut." Det var min första tanke när jag flög upp ur sängen. Nej, okej, det var faktiskt att jag skulle gå på toa, men nästan min första tanke. Var det så? Nej, det var 7+, surt, men bara att acceptera och gå vidare, den kommer väl snart. Om inte så får jag se den i kläppen om ca 5/6 dagar. Idag tar jag jullov, endast en julavslutning fram till 11.00 står emellan, förstår ni hur skönt?  Efter avslutningen ska jag ta ett magpass på gymmet och förvärra min grova träningsvärk i benen med lite konditionsträning, tror att Sofia skulle med också, så det blir skoj!
 
Dagen till ära gjorde jag något lite "lyxigare" till frukost. Kvargplättar med massa hallon och blåbär. Det var så länge sedan och dessa blev verkligen helt perfekta. Vad åt ni till frukost idag? Ska ni träna eller vilar ni? Tell me ↓
Kvargplättar:
50g kvarg
30g glutenfria havregryn (funkar med vanliga också)
2 äggvitor eller 1 ägg
1 skvätt vatten
 
Hur gör du?
► Blanda alla ingredienserna i en liten skål.
► Värm upp plattan och stekpannan. Låt smeten svälla tills plattan är varm.
► Stek sedan på medelvärme/högsta värme, beroende på hur färgade plättar du vil ha och vad du har för spis.
► servera sedan med hallon, blåbär och kvarg. Eller helt enkelt det du är sugen på.


Mmm så gott <3

2014-12-19 // 09:24:02
» Ellen

Vad gott det ser ut! Idag är det vila som gäller för mig. Ska försöka iallafall, haha! :)

2014-12-19 // 13:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback