- Svar på frågestunden.

När började du märka resultat i din träning?
När jag gick ned i vikt såg jag det ganska snabbt, iallafall på vågen. Men när jag började styrketräna började jag se resultat efter ca 2 månader då jag den första månaden inte åt tillräckligt mycket.
Har du kille, eller haft under dessa år du tränat? Eller tog träningen över för mycket?
Jag har pojkvän nu och jag hade ett förhållande i slutet av förra året också. Fast ja, under en period tog träningen över mitt liv fööööör mycket.

Tränar någon annan i din familj?
Inte som jag gör. Min syster träning innebandy, min pappa är ute och går mycket samt tränar på itrim ibland. Min mamma är ute och går en hel del. 
 
Vem klickade du bäst med under språkresan?
Jonas, Ablin och Ella I think.
 
Har du någon annan hobby än träning och hälsa? 
Jaop, jag spelar gitarr, piano, sjunger + gillar att lägga puzzel.
 
När ni spelade kort och så pratade ni engelska då?:)
Första veckan - nej, bara om Italinarna var med eller om ledarna frågade oss något. Andra veckan blev det lite svengelska och tredje veckan blev det automatiskt att vi pratade engelska. Fast ändå försökte vi att komma ihåg att prata engelska, hehe.

Har du något tips på hur man hittar en bättre balans så att träningen inte tar över? 
Åker till USA i tre veckor, nej skämt å sido. 
Jag tycker att man ska hitta en till hobby, något mer man tycker är kul. T.ex, jag håller på med bloggen, spelar olika instrumment och umgås mycket med kompisar.
Nu har jag insett att det inte var speciellt mycket som förstördes under de tre veckor jag var borta, alltså, resultatet av min träning. Så nu vet jag att om jag inte tränar på 2-3 dagar kommer det inte göra något. Så att ha i baktanken att man kan vara lugn, du behöver inte träna 5-7 gånger i veckan för att hålla resultatet kvar, det räcker med 2-3. Bara man mår bra av det.

Hur mycket kostade din språkresa totalt?
Vill inte ta upp det här på bloggen, så får tyvärr be dig gå in på STS hemsida och kolla om du vill veta. Där står det ungefär. 
 
Campade ni alla nätter under språkresan eller sov ni någon natt på hotell
 De två nätterna i Los Angeles, natten i Las Vegas och natten i New Orland bodde vi på hotell. De två nätterna i New York bodde vi på ett hostell. Annars campade vi.
Shoppade du mycket? Kan du visa bilder?
Trots att jag var i New York blev det faktiskt inte så jättemycket. Köpte de saker jag kände att jag behövde, b.la skor och byxor. Men ja, självklart kan jag visa i bilder, jag kan fortsätta med inläggen som jag lagt upp några av. Köpte även saker till familj and some friends.

Hur många syskon/halvsyskon har du? 
Jag har två riktigt syskon, Silvija och Mantas, de är tvillingar och har fyllt 13 år. Sen har jag 3 bonussyskon. Felicia, 18år. Julius, 15år. och Jacob snart 8år. 

Har du något husdjur? Om inte, skulle du vilja ha något? 
Jag har inget för tillfället men jag har haft flera stycken b.la hamster, hund och fiskar. Men skulle jag skaffa mig ett husdjur nu skulle det nog vara hund, men det kräver tyvärr så otroligt mycket tid.
Tycker du det ska bli roligt att börja gymnasiet? 
 åh, ja. Pratade med en tjej som heter Moa, för några dagar sedan och hon går på det gymnasium jag ska gå på. Hon berättade massor med roliga och bra saker om skolan, så jag är faktiskt riktigt taggad på att börja.

Vad prioriterar du först, familj, vänner, skola eller träning?
Vet inte riktigt hur eller vad jag ska svara på frågan faktiskt. Jag är en person som planarar ca allt jag gör. Så jag får till det att jag får lika mycket tid till allt. Men självklart om någon i familjen eller någon av mina vänner behöver mig blir det mer tid där. Dock är skolan så otroligt viktig, hehe, så jag ser till att jag har hyfsade betyg.
 
Har du alltid varit intresserad av träning? 
Nja, eller när jag var liten tränade jag massa olika sporter som t.ex tennis, baseboll och bowling, men jag hatade att springa.
 
Hur spenderar du helst en fredagskväll? 
Med mina friendos.
Favoritcitat? 
"Everything will be okay in the end. If its not okay, its not the end."
 
Vilken slags musik lyssnar du helst på? 
Jag lyssnar på i princip allt. Men helst lyssnar jag på akustiska låtar.

Finns det något du önskar att du verkligen hade? 
Nope, jag har allt jag behöver. Möjligtvis i just denna skrivande stund - frukost.

Vilken är din favorithögtid, och varför? 
Julen. Varför vet jag inte, men tycker att det är riktigt mysigt, god mat och trevligt sällskap. Några år har det hänt att mina föräldra firat tillsammans, kanske därför. 
var du nära på att få en ätstörning tidigare då du tappade som mest vikt?
Ja, eller alltså jag tänkte så äckligt mycket på vad jag stoppade i mig, så det blev nog tyvärr lite så.
 
Vilken affär i Nyköping köper du kvarg med smaken persika-passion?
 Matxtra!
 
Vem är Albin? 
My boyfriend 

Favoritfärg? 
 Ljusgrönt eller turkost 
 
Kan inte du göra ett inlägg där du visar ditt rum, både hos mamma och pappa?
Tack för iden! Det kan jag fixa.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback