- Vanilj-te är gott.

Att vakna upp av att solen skiner in genom förstret är riktigt härligt. Fast kanske inte 6.30, när jag har lov. Låg iallafall och drog mig i sängen ett tag innan jag tog mig upp för att fixa kvargplättar till mig och syster, som för övrigt fortfarande sover. Men tyvärr blev det inget då stekpannan inte vill sammarbeta med mig. 
 
Fixade istället en hallon-mugcake till mig och en hallon-smoothie till henne, så får se om hon uppskattar den när hon vaknar. 
Dagens planer är att träffa Ilze, men hon kommer inte hit förren någon gång runt 12.00 så jag sitter och funderar starkt på att baka något, dock vet jag inte vad,hihi.
 
Hallon-mugcake:
1dl havregryn
1/2dl vatten
1 äggvita
1 näve frysta, hackade hallon
lite bakpulver
 
Hur gör du?:
- Blanda alla ingredienser i en stor mugg/skål och ställ in i micron på högsta effekten i 2 minuter.
- Ta ut, lossa på "kakan" och lägg över den på en tallrik eller ät helt enkelt ur skålen/muggen. Servera med t.ex kvarg, keso, jordnötssmör eller mer hallon.
 
Insåg nu att den såg väldigt grå och äcklig ut, men kan lova att den var hlt underbar.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback