- Nyttiga scones.

Dessa blev inte fina men de blev goda kan jag lova. Berättade ju tidigare att grundreceptet var gjort av Emilia men jag hade inte alla ingredienser hemma så gjorde om lite och tänkte därför dela med mig av receptet. 
 
Du behöver:
1,5dl fullkorns dinkelmjöl
1,5dl mandelmjöl
2tsk bakpulver
Frön, jag hade linför och solrosfrön (mängden är valfri)
1/2 tsk salt
1 1/2dl lättkvarg 0,1%
 
Hur gör du?
- Värm upp ugnen på 200grader
- Blanda alla torra ingredienser så att de blandas ut ordentligt.
- Tillsätt kvargen och knåda ihop degen till en stor boll.
- Ta fram 5-6 muffinsformar och dela upp denna stora degklump i små bollar och lägg ned dem i formarna.
- Grädda i ugnen i 15 minuter.
- Ta ut och servera varma med vad du vill.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback