- Banan- och jordnötssmörs-paj

Goooodmorgon people!
Den är inte riktigt så god för mig faktiskt, vaknade av att min bror gick runt i lägenheten som en elefant och fick mig på så dåligt humör, att jag blivit irriterad på nästan allt denna morgon, vilket suger.
Vaknade även upp och kände inte för att gå på någon pw, så jag gjorde det helt enkelt inte, istället valde jag att exprementera lite med frukosten, prova något nytt, det gjorde jag. En banan- och jordnötssmörs-paj med insteration av DENNA blogg. Den blev otroligt ful men verkligen jättegod. 
 
Ska fixa lite saker här hemma och efter lunch ska jag till gymmet för att köra biceps och triceps, så hoppas att mitt humör får en vändning då.
Hoppas att ni haft en bättre morgon än jag, haha.
 
Vad behöver du, för en?
3msk havregryn
2msk kvarg
Lite mer än en full msk jordnötssmör
 
Fyllning:
1 banan
2 msk kvarg
 
Hur gör du?
- Blanda ihop de tre övre ingredienserna till en deg och tryck ut i en liten pajform eller en skål.
- Ställ in i micron i ca 2 minuter.
- Mosa halva bananen och blanda med kvarg.. (alt. mixa.)
- Ta ut "Botten" ur skålen och lägg över på en tallrik. Häll över fyllingen i den. Toppa med resten av bananen och njut!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback