- Äppelchips

Är du som jag? betsämt dig för att inte äta lörviktsgodis/överdrivet mycket sötsaker? Men ändå är sugen på något att äta på framför filmen eller under myskvällen?
Jag var så sugen på något, så jag gjorde mig lite äppelchips, fungerar superbra till filmkvällen eller som ett litet mellanmål, det är inte heller alls svårt.
 
Det ända du faktiskt behöver är:
Valfritt antal äpplen
kanel
matolja/smör/bakplåtspapper
 
Du värmer upp ugnen på 250 grader. Delar bara äpplet i så stora delar som du vill ha de, jag delade äpplet i 8 lika stora delar sedan delade jag de en gång till. Antingen så smörjer du plåten med matolja eller smör, eller så använder du dig utav bakplåtspapper. Jag använde matoja och hällde på lite på plåten och la sedan ut äppelbitarna, lite kanel på det och in i ugnen 10-15 minuter, ta ut och vänd på äppelbitarna, häll på kanel på den andra sida och stoppa in plåten i yttligare 5 minuter. Ta ut, låt svalna och servera! Dessa blir inte riktigt som chips de blir mer som en mjuk kaka. ↓↓
 
Vill du ha det mer som chips?
Du skär äpplet i runda ringar och skkär bort kärnonrna, värmer upp ugnen på 100 grader. Lägger äpplet på en plåt utan olja, smör eller bakplåtspapper, bara lägg på det. Ställ in i ugnen i 2-4 timmar, eller ta ut när de torkat.
 
Så otroligt gott!
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback