- Någonstans i världen..

Har du tänkt på att någonstans i välden sitter det en männsika som gör nästan exakt samma sak som du, t.ex tittar på ett sms.
En männsika som säger samma sak som du, möjligen på ett annat språk men ändå samma mening.
En männsika som känner sig ensam samtidigt som du känner dig ensam, en människa som känner sig glad samtidigt som du känner sig glad,
En människa som tänker på samma sak som du. En människa som läser detta samtidigt som du. 
Vi är så otroligt många människor i denna värld att vi aldrig är ensamma med att göra något, JAG är inte den enda personen som tänker på detta just nu, DU är inte den enda personen som är glad och hyperventilerar just nu, HON är inte den enda som känner sig ensam just nu och HAN är inte den enda som berättar för en person att han älskar den.
 
Detta är en tanke som slår mig dagligen, om jag t.ex sitter i bilen och lyssnar på en låt så kan det ploppa upp en fråga i mitt huvud "Finns det någon i Svergie som sitter i sin bil och lyssnar på samma låt? Eller finns det i någon i hela världen som sitter på passagerarsätet på vänster sida av sin bild och lyssnar på samma låt som jag? som är på exakt samma sekund på låten som jag?" Dessa frågor kan jag sitta i tittar och fundera på, hur är det med er? har ni någonsin tänkt på detta eller något likande?
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback