- Evil dead.

Evil dead är filmen jag och Ilze var och såg igår, det var helt seriöst det hemskaste filmen jag sett. Den handlade om hur fem ungdomar åker till ett öde hus, där två utan dom bodde förut, för att en utav tjejerna skulle bli av med, vad jag tror, var drogproblem. Några timmar efter att hon slängt iväg drogerna säger hon att hon känner en lukt som luktar dött, men de andra säger att hon bara är överkänslig för de känner inget. Men deras hund lyckas sniffa till sig en lucka och där går de ner och hittar massa döda djur, samt en förhäxad  bok, det är då allt börjar hända.
 
Är du känslig mot blod bör du verkligen inte se denna film, däremot om du gillar att bli äcklad samtidigt skrämd är denna film utmärkt för dig. Jag blev väldigt äcklad, haha, och skrämd flera gånger, vilket jag inte ofta blir så det var jättekul. Förs var det lite svårt att förstå handlingen men den var bra gjord så tillslut fattade jag. Filmer får utav mig: 4 av 5.


Åh, har inte sett denna nya Evil Dead filmen ännu, men har sett original-filmerna (finns 3 stycken).

Var osäker på om jag skulle se denna nya, men nu när jag läste din recension så blev jag lite intresserad igen. faktiskt Tror jag måste se den nu trots allt! Haha. Älskar skräckfilmer :)

Har du sett original-filmerna? (Som denna är baserad på). Ettan handlar om typ exakt samma sak som denna nya verkar det som. Hehe.

2013-05-26 // 23:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback