- Vad som gör mig glad

Vi alla har något som får oss riktigt glada, visst har vi? Jag skulle vilja veta vilka saker som får andra att bli glada och må bra, så jag tänkt börja med att berätta vad som får mig att må bra och bli glad.
 
• Att träffa nya människor. Att träffa människor som inte dömer en och bara vill träffas spontant är något som är riktigt kul, att träffa och umgås med folk man bara tidigare hälsat på är också riktigt kul. Man träffas och klickar, kan prata om det mesta, det är coolt.
• Umgås med vänner och familj. Visst är det jättekul att träffa nya människor, men vi får inte glömma de personer som funnits där en lång tid tillbaka och får en att må riktigt bra, bara genom att finnas till.
• Lära mig nya saker. Jag tycker att det är riktigt kul att lära sig nya saker, speciellt inom träning, som t.ex när Tilda visade mig övningar med fria vikter, för då utvecklas jag, inte bara fysiskt utan psykiskt också. Saker jag lär mig i skolan är väl också kul ibland, men inte på samma sätt. Det är roligt att lära sig genom praktiskta övningar.
• Att se nära och kära glada. Jag mår bra när jag ser att mina vänner och familj mår bra, och speciellt då när de är glada för att jag gjort något bra som får dom att må bra(?)
• Att lyckas. Ni vet denhäär känslan när man klara något man aldrig skulle klara eller iallafall att det skulle ta ett tag att klara, men klarar det? Den känslan är oslagbar, jag kan gå och le samt vara allmänt glad i flera timmar efteråt.
• Träning. Hmm.. kommer det som en förvåning för er? Skulle inte tro det va. Både under träningen och efter känner jag mig nästan alltid glad och mår bra. Vissa dagar är sämre än andra, men det fungerar alltid.
• Komplimanger. Både att få och ge komplimanger är ju jätteroligt, jag tycker att vi alla borde börja göra det mer i vardagen, typ "Vilken fin tröja du har" det kanske inte är en "stor" komplimang, men det kan vara riktigt betydelsefull, då någon får känna att du faktiskt lägger märke till något hos den personen. Jag personligen gillar mest att få komplimanger om min personlighet eller om jag gör något bra, men visst är det alltid kul att få höra något bra om sitt utseende också.
• Musik. Är någt som påverkar alla på ett eller annat sätt, för mig fungerar det så att så fort jag lyssnar på musik blir jag glad eller peppad, därför lyssnar jag alltid på musik på morgonen t.ex för att kunna vara glad och peppad i skolan.
 
Det finns massor utav flera saker som får mig att må bra, men detta är det jag främst tänker på när jag ställer mig själv frågan "Vad får mig att må bra?". Så nu får ni gärna berätta för mig vad som får er att må bra och gör er glada, lämna en kommentar eller släng iväg ett mail till [email protected]
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback