- Hur man gör pappersstjärnor - julpyssel.

Jag har fått för mig att det är sjukt kul att göra pappersstjärnor som jag fick lära mig att göra i lågstadiet och det sitter fortfarande kvar, så jag tänkte varför inte dela med mig av det? Man kan hänga upp det i fönstret, ha i granen, ha det som bordsdekoration eller varför inte ge bort som ett jul- eller födelsedags-kort?
Börja med att ta fram papper, sax och tejp/lim. Välj sedan vilka färger du vill ha, jag valde gul och orange denna gång.
Vik sedan ena kanten så att det blir en triangel, som du ser på bilden och klipp sedan vid kanten så att det blir en kvadrat. Vik den yttligare en gång så att du får ett kors i mitten.
Vik in kanterna mot mitten och klipp sedan in en liten bit, som på bilden. Vik sedan alla halvkanter (?) så att de blir som spetsar. Nu har du en halv stjärna, gör nu likadant med ett papper i en annan färg eller varför inte samma. När du har två halva stjärnor tar du fram lim eller tejp, jag hade inget lim för tillfället så att jag använde tejp, då rullade jag ihop tejpen och pressade stjärnorna mot varandra och det blev en helt.
Du kan välja helt själv vilka färger och storlekar du vill göra, Har du tråkigt med en kompis kan ni ju alltid tävla om vem som kan göra den minsta stjärnan.


» Alice

sv: bra här med :)
hur ska du fira jul som?

2013-12-24 // 12:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback