- omelettmugcake, recept.

Igår testade jag ju för första gången att göra en "mugcake" och det blev en omelettmugcake, jag ångrar verkligen inte att jag gjorde det för det blev så otroligt gott. Det var också både snabbt och enkelt att göra.
 
Allt du behöver är (för 1):
1 ägg
1 msk mjölk
paprika (jag änvände 1/4, men välj hur du vill)
riven ost
skinka
salt och peppar, efter smak.
 
Börja med att vispa ägget och häll sedan ner mjölken, rör om. Riv osten(om du inte köpt färdigrivenost), klipp eller skär skinkan i bitar, skär paprikan i så stora bitar som du vill och blande ner det i ägget. Tillsätt salt och peppar efter smak, häll ner smeten i en liten skål eller form, ställ in i micron 3-4 minuter på högsta värme. Jag hade exakt 4 minuter och det blev lite torrt så 3,5 minuter blir nog bäst, med det är ju efter smak!
 
Jag åt ju detta till frukost så jag åt det med frukt, gurka och finn crisp, men man skulle också kunna äta det med en god sallad och macka eller exprimentera lite själv! Tillsätt gäna majonäs om du äter mugcake:n utan något annat, det blir sjukt gott!


Det ska jag prova, Tack för tipset. :)

Svar: ja gör det! :)
Emilija Romaite

2013-08-09 // 12:28:53

mumsigt

Svar: yes! :D
Emilija Romaite

2013-08-09 // 23:30:57

Åh vad gott det såg ut, måste testa! :)

Svar: ja, jättegott!
Emilija Romaite

2013-08-10 // 01:14:35

Taack! Måste testa detta ikväll. Älskar omelett men detta blir ju lite variation :D

Svar: Ja gör det!
Emilija Romaite

2013-08-10 // 14:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback